Analizy Business Intelligence dla Biura Rachunkowego

Comarch ERP Optima Analizy BI to narzędzie służące do budowania  raportów i analiz na bazie informacji
wprowadzonych do programu Comarch ERP Optima. Narzędzie dostępne jest w dwóch różnych wersjach:

  • podstawowej skierowanej do firm,
  • rozszerzonej, zawierającej funkcjonalności dedykowane specjalnie biurom rachunkowym.

W wersji dla biur istnieje możliwość tworzenia raportów na wielu bazach firmowych jednocześnie. Ułatwia to i przyspiesza pracę. Raz przygotowany raport, np. należności nierozliczonych może zostać wysyłany do wszystkich zdefiniowanych w programie klientów biura, dla każdego klienta zawiera tylko jego dane. Jeżeli biuro  prowadzi księgowość danej firmy, ma dostęp do danych sprzedażowych, faktur itp. to dodatkowo może się wyróżnić spośród innych biur, wprowadzając dla swoich klientów raportowanie np. ich stanu zapasów czy trendu sprzedaży produktów. W tym celu przypisuje się wybrany raport sprzedaży do danego klienta za pomocą subskrypcji e-mail, a klient biura rachunkowego w ustalonych okresach (np. raz dziennie) otrzymuje raport dotyczący bieżącego poziomu sprzedaży w jego firmie na swoją skrzynkę mailową.

W najnowszej wersji Comarch ERP Optima można zdefiniować wysyłanie takiego raportu cyklicznie nie tylko na adres e-mail, ale także na urządzenie mobilne, gdzie można go analizować w aplikacji Comarch ERP Mobilny BI. Do każdej wersji Comarch ERP Optima Analizy BI dla biur rachunkowych dołączone są w pakiecie dwie licencje na Comarch EPP Mobilnego BI, z możliwością rozszerzenia o kolejne.

Tworzenie raportów na wielu bazach jest użyteczne również dla biur, które mogą teraz przedstawić na jednym zestawieniu dane klientów z wielu baz danych, bez konieczności przełączania się pomiędzy nimi. Przykładowo można sprawdzić, ile w sumie u wszystkich klientów pozostało nam jeszcze operacji nierozliczonych. Takie przedstawienie wszystkich danych na raporcie może się odbywać na dwa sposoby: albo widzimy sumę całkowitą wszystkich operacji nierozliczonych, albo w podziale na naszych klientów, co zwiększa możliwości analizy. W wersji podstawowej analiz takie zestawienia są niedostępne.

Wysyłanie raportów za pomocą subskrypcji e-mail jest na tyle rozbudowane, że pozwala bez problemu dostosować tą opcję pod preferencje klienta. Można zmienić adres, na jaki przychodzi powiadomienie, częstotliwość raportowania, określić jakie raporty są przesyłane. Wszystko dzieje się automatycznie, biura rachunkowe oszczędzają więc czas potrzebny na każdorazowe ręczne przygotowanie i wysłanie takich sprawozdań do klienta.

W Comarch ERP Optima Analizy BI możesz także tworzyć własne raporty lub skorzystać z naszego doświadczenia współpracy z ponad 85 000 firmami i używać z już gotowych raportów wzorcowych.

W Comarch ERP Optima Analiz BI dostarczamy ponad 100 raportów dotyczących każdego obszaru prowadzenia firmy:

  • Raporty Sprzedaży
  • Raporty Sprzedaży Rok do Roku
  • Raporty Zakupów
  • Raporty dotyczące płatności
  • Raporty Księgowości (ER) - raporty zawierają dane dotyczące księgowości w firmie, w której księgowość jest prowadzona w formie ewidencji ryczałtowej.
  • Raporty Księgowości (KP) - raporty zawierają dane dotyczące księgowości w firmie, w której księgowość jest prowadzona w formie Księgi Podatkowej
  • Raporty Księgowości (KK) - raport zawiera dane dotyczące księgowości w firmie, w której księgowość jest prowadzona w formie Księgowości Kontowej.
  • Raporty Rejestrów VAT
  • Raporty dotyczące Kadr i Płac
  • Raporty Płatności na Dzień
  • Raporty dotyczące Magazynu
  • Raporty dotyczące Środków Trwałych
  • Raporty dotyczące CRM
  • Raporty Handlowe
  • Raporty Rozrachunków Księgowych

 

Podsumowujac: funkcje Comarch ERP Optima Analizy BI przydatne dla Biura Rachunkowego:

  • Raporty oparte o kilka baz źródłowych - możliwość uruchamiania raportów na kilku bazach firmowych na raz.  
  • Wysyłanie subskrypcji z różnych baz dla każdego odbiorcy - możliwość wysyłania subskrypcji na innej bazie dla każdego odbiorcy. Za pomocą jednej subskrypcji można wysłać raporty z danymi z różnych firm dla różnych odbiorców.